Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, autoritatea abilitată cu funcții de protecție a consumatorilor, prin activitățile multiple pe care le derulează, informează cetățenii cu privire la drepturile de consumator ce trebuie să și le exercite în orice situație în care acestea le-au fost lezate. Astfel, că un consumator protejat este consumatorul educat de la o vârstă fragedă prin oferirea unui model de manifestare a drepturilor și intereselor economice ale familiei, prin urmare, a întregii societăți.
În acest context, un consumator din Chișinău a procurat o trotinetă electrică. După prima utilizare, consumatorul a constatat că, acumulatorul trotinetei se descarcă după parcurgerea a 15-17 km, în loc de 25 km indicate în acte, în același timp s-a mai depistat și o vibrație care ar duce la un disconfort în timpul deplasării. Prin urmare, consumatorul a adus trotineta înapoi la magazin prin care a solicitat să îi fie returnați banii. Aceasta, însă, a refuzat să-i restituie contravaloarea bunului procurat. În rezultat, consumatorul a sesizat Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, care luând legătura cu agentul economic vizat, reclamația a fost soluționată pe cale amiabilă, agentul economic a restituit contravaloarea trotinetei procurate în valoare de 7219 lei.