DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă 7 SFATURI ATUNCI CÂND INTENȚIONAȚI SĂ PROCURAȚI UN TELEFON MOBIL
7 SFATURI ATUNCI CÂND INTENȚIONAȚI SĂ PROCURAȚI UN TELEFON MOBIL
30 Апрель | 2020
7 SFATURI ATUNCI CÂND INTENȚIONAȚI SĂ PROCURAȚI UN TELEFON MOBIL
eye
1209

Telefonul mobil a devenit un accesoriu indispensabil pentru fiecare dintre noi. 

Astfel că actualmente îl utilizăm aproape pentru orice: fotografiere, motor de căutare,  verificarea poștei electronice, efectuarea comenzilor online etc. 

În contextul utilizării pe larg a telefoanelor mobile, precum și numărului de petiții parvenite în adresa APCSP  în vederea apariției neconformităților și prestarea necorespunzătoare a reparației telefoanelor, este necesar de a cunoaște câteva reguli simple atunci când achiziționați sau reparați un telefon ce s-a dovedit a fi defect.

1.      Verificați atent funcționalitatea produsului înainte de a-l achiziționa!

ATENȚIE! Vînzătorul este obligat să elibereze consumatorului la comercializarea telefonului mobil toate documentele necesare şi anume: instrucţiunea de utilizare sau cartea tehnică şi certificat de garanţie (în limba de stat, chiar dacă sunt de import), să ofere un document care confirmă faptul efectuării cumpărăturii cu indicarea datei cumpărăturii, denumirii agentului economic, denumirii produsului şi costul lui.

2.      Fiți precauți la promoțiile, ofertele speiale din magazine! Nu vă lăsaţi influenţaţi de ambalaj și publicitate, deoarece acestea nu sunt întotdeauna reale sau pot ascunde anumite defecțiuni.

3.      Reveniţi la agentul economic, dacă ulterior cumpărării aţi constatat că produsul nu corespunde calităţii, pentru a solicita înlocuirea acestuia sau restituirea contravalorii.

4.      Dacă dvs. aţi solicitat înlocuirea gratuită a produsului necorespunzător cu un produs similar de calitate adecvată sau restituirea contravalorii produsului necorespunzător citiţi cu atenţie documentele care vi se oferă pentru semnat, e posibil sa fiţi duşi în eroare.

5.      Dacă dvs. aţi dat acordul la remedierea gratuită a deficienţelor apărute la telefonul mobil necorespunzător în cadrul, termenului de garanţie, fiţi atenţi ca termenul stabilit de vînzător să nu fie mai mare, care în conformitate cu prevederile Legii Nr.105/13.03.2003 privind protecţia consumatorului este de 14 zile calendaristice.

6.      Înainte să oferiţi telefonul pentru reparaţie, cereţi vînzătorului ca în prezenţa dvs. să se facă un act de constatare, că telefonul nu are deficienţe mecanice etc.

7.    Prejudiciul moral cauzat consumatorului de către producător, vînzător, prestator prin încălcarea drepturilor lui prevăzute de prezenta lege, precum şi de alte acte normative se repară în mărimea stabilită de instanţa judecătorească. 

ATENȚIE! Vînzătorul /prestatorul este în drept să refuze satisfacerea pretenţiilor consumatorului în cazul în care va prezenta dovezi (în baza expertizei efectuate din contul său, iar consumatorul este în drept să participe la expertiză personal sau prin reprezentanţii săi), în termen de 14 zile calendaristice de la data depunerii reclamaţiei, că deficienţele produselor au apărut ca urmare a nerespectării de către consumator a instrucţiunilor de manipulare, instalare, utilizare sau a nerespectării regulilor de transportare şi păstrare prevăzute în documentaţia de însoţire a produselor.

Dacă considerați că vi s-au încălcat drepturile în calitate de consumator, vă îndemnăm să vă adresați cu o reclamație, către agentul economic prestator de serviciu. Dacă acesta nu revindecă drepturile dvs., conform prevederilor legale, adresați-vă către Agenție la adresa str. Vasile Alecsandri nr. 78 sau la www.consumator.gov.md. De asemenea, ne puteți contacta la linia fierbinte pe numărul de tel. 022 51 51 51.

 

17 Апрель | 2024
 Participarea ISSPNPC în cadrul celei de-a 13-a reuniuni a Platformei Societă...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor  din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării  a participat  în cadrul celei de-a 13-a reuniuni a Platformei Societății Civile UE-Moldova unde s-a pus în discuție progresul țării noastre pe calea integrării ...
16 Апрель | 2024
Centrul de Excelență în Administrarea Afacerilor în vizită la ISSPNPC
Azi, data de 16 aprilie 2024, Inspectoratul de Stat Pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, punctul național de contact în domeniul protecției consumatorilor a găzduit un grup de studenți ai Centrului de Excelență în Administrarea Afaceri...
12 Апрель | 2024
ISSPNPC în vizită de consultanță în cadrul Colegiului Cooperatist
Astăzi, 12 aprilie 2024,  Inspectoratulde Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării a efectuat o vizită de consultanță cu participarea studenților din cadrul Colegiul Cooperatist din Republica Moldova. Scopul evenimentului a fost ...