În vederea protejării consumatorilor împotriva riscului de a cumpăra şi consuma produse necalitative, în perioada 23.05.2011-24.05.2011, de către Inspectoratul Principal de Stat pentru Supravegherea Pieţei, Metrologie şi Protecţie a Consumatorilor (IPSSPMPC) a fost efectuat un control de stat la S.C. ,,Trimadio" SRL amplasată pe str. Uzinelor 9, din mun. Chişinău.
În cadrul controlului de stat efectuat nemijlocit la întreprinderea care preambalează produsele alimentare, inclusiv fulgi de ovăs au fost depistate următoarele încălcări:
- produse alimentare cu marcare neconformă (indicarea incorectă a denumirii produsului şi anume producătorul a livrat produsul sub denumirea de ,,fulgi de cereale", iar preambalatorul a indicat ,,fulgi de ovăs");
- lipsa certificatului de conformitate;
În scopul verificării calităţii produsului ,,fulgi de ovăs", (pachet polietilenă, ambalaj 1/2,5 kg., producător - SRL ,,Bacanprod-Com", data fabricării 06.03.2011) au fost prelevate probe, care au fost supuse încercărilor de laborator.
Conform rapoartelor de încercări din data de 26.05.2011, mostrele prelevate nu corespund cerinţelor prescrise după indicii organoleptici şi anume: mirosul şi gustul nu este caracteristic fulgilor de ovăs.
Pentru încălcările depistate în cadrul controlului au fost aplicate următoarele măsuri:
- prescripţie de interzicere temporară a loturilor de produse;
- prescripţie de înlăturare a neconformităţilor;
- procese-verbale cu privire la contravenţie în baza Codului Contravenţional al Republicii Moldova.
Recomandări pentru consumatori:
!!! Orice consumator este în drept (în cazul în care are dubii în privinţa calităţii produselor) să ceară de la vînzător prezentarea certificatului ce confirmă calitatea acestuia;
- Citiţi cu atenţie informaţiile de pe etichete şi cumparaţi numai acel produs care corespunde preferinţelor şi posibilităţilor dumneavoastră;
- La recepţia comenzii, solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care doriţi să reclamaţi calitatea/siguranţa unui produs.
- Refuzaţi produsele pentru care aveţi îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare;
Deasemenea, pe eticheta produsului trebuie să fie indicat:
- -masa netă a produsului;
- -condiţiile de păstrare;
- -denumirea şi adresa producătorului;
- -date privind identificarea lotului;
- -denumirea ţării de origine;
- -pentru produsele de origine import, se indică importatorul şi datele de contact ale acestuia;
În caz, că aveţi de reclamat produse sau servicii necorespunzătoare, sesizaţi Inspectoratul (mun. Chişinău, str. E. Coca 28, bloc. III, bir.12, fax: 218-522), iar în situaţia în care aveţi nevoie de o consultaţie, linia telefonică directă a consumatorilor vă stă la dispoziţie (tel.74-14-64).
Secţia relaţii cu consumatorii şi mass-media
09.06.2011