DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă Drepturile consumatorilor în cazul serviciilor necorespunzătoare
Drepturile consumatorilor în cazul serviciilor necorespunzătoare
14 Июль | 2020
Drepturile consumatorilor în cazul serviciilor necorespunzătoare
eye
1180

 În contextul înregistrării de către Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) a petițiilor ce țin de prestarea necorespunzătoare a serviciilor de orice gen, APCSP accentuează consumatorilor care sunt drepturile acestora în cazul unui serviciu prestat necorespunzător. Înainte de a beneficia de un serviciu informați-vă despre drepturile dumneavoastră în calitate de consummator:

1.  Aveți dreptul de a solicita informația despre prestator dacă acesta funcționează legal și este autorizat (notificat) pentru genul de activitate care îl prestază,precum și despre  tariful serviciului prestat.

2. Aveți dreptul de a primi informaţiile referitoare la serviciile prestate care trebuie să cuprindă termenul de prestare, termenul de garanţie, tarifele, eventualele riscuri.Prestatorul este obligat să vă presteze servicii numai în locuri şi în spaţii autorizate, conform reglementărilor legale, precum și adaptate la genul de activitate care îl desfășoară pentru a nu vă pune în pericol viața și sanătatea Dvs.

3. În cazul neconformităţii serviciului prestat consumatorul are dreptul la remedierea gratuită a deficienţelor apărute care nu sînt imputabile consumatorului, înlocuirea gratuită, reducerea corespunzătoare a preţului sau restituirea contravalorii care se aplică la constatarea deficienţelor în timpul prestării sau recepţionării serviciului ori în cadrul termenului de garanţie și se face de către prestator într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data înaintării reclamaţiei de către consumator sau în termenul stabilit în contract.

4. Consumatorul este în drept de a beneficia de un termen de garanție nu mai mic de 6 luni pentru serviciile de reparaţie a produselor de folosinţă îndelungată în perioada postgaranţie.

5. Consumatorul are dreptul să rezilieze contractul de prestare a serviciului de calitate corespunzătoare în orice moment, cu condiţia că achită prestatorului o parte din preţ, proporţională cu partea din serviciul prestat pînă la primirea de către prestator a avizului de reziliere a contractului, dacă contractul nu prevede altfel.

6. Consumatorul este în drept de a solicita prestatorului să asigure toate operaţiunile și toate cheltuielile necesare pentru remedierea deficienţelor constatate la serviciile prestate, înlocuirea produselor utilizate în cadrul serviciilor respective, inclusiv transportul, manipularea, diagnosticarea, expertizarea, demontarea, montarea şi ambalarea acestora, sau pentru restituirea contravalorii serviciilor necorespunzătoare în cadrul termenului de garanţie.

Apelați telefonul consumatorului 022 51 51 51 pentrua fi consiliați sau accesați paginahttp://consumator.gov.md.

 

17 Апрель | 2024
 Participarea ISSPNPC în cadrul celei de-a 13-a reuniuni a Platformei Societă...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor  din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării  a participat  în cadrul celei de-a 13-a reuniuni a Platformei Societății Civile UE-Moldova unde s-a pus în discuție progresul țării noastre pe calea integrării ...
16 Апрель | 2024
Centrul de Excelență în Administrarea Afacerilor în vizită la ISSPNPC
Azi, data de 16 aprilie 2024, Inspectoratul de Stat Pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, punctul național de contact în domeniul protecției consumatorilor a găzduit un grup de studenți ai Centrului de Excelență în Administrarea Afaceri...
12 Апрель | 2024
ISSPNPC în vizită de consultanță în cadrul Colegiului Cooperatist
Astăzi, 12 aprilie 2024,  Inspectoratulde Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării a efectuat o vizită de consultanță cu participarea studenților din cadrul Colegiul Cooperatist din Republica Moldova. Scopul evenimentului a fost ...