„Servicii financiare digitalizate echitabile” - tema Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorului 2022

sinteză

Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței, marchează în fiecare an, la data de 15 martie, „Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor”, ("World Consumer Rights Day"), pentru a sublinia gradul de conștientizare la nivel mondial a drepturilor și necesităților consumatorilor.

La 15 martie 1962, J.F. Kennedy, preşedintele Statelor Unite ale Americii, rostea către Congresul American un mesaj în care susţinea, pentru prima dată, existenţa a patru drepturi fundamentale ale consumatorilor: dreptul la securitate, dreptul la informare, dreptul de a fi ascultat şi dreptul de a alege produse şi servicii. 15 martie 1962 reprezintă astfel momentul istoric al naşterii mişcării mondiale a consumatorilor.

Această zi constituie o excelentă ocazie pentru a consolida respectarea și protejarea drepturilor tuturor consumatorilor, dar și de a protesta împotriva abuzurilor de pe piață și a nedreptăților sociale care subminează aceste drepturi. Consumer International, o comunitate a instituțiilor și asociațiilor din domeniul protecției drepturilor consumatorilor ce numără peste 200 de organizații membre din peste 100 de țări, anual, stabilește o temă de marcare a Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, pentru acest an tema propusă fiind „Servicii financiare digitalizate echitabile” („Fair Digital Finance”), și organizează evenimente în scopul sensibilizării comunității de afaceri și a instituțiilor de stat dar și în vederea fortificării cunoștințelor consumatorilor pe acest segment.

În anul curent, rezultând din expansiunea comerțului online de bunuri și servicii, evenimentele dedicate marcării Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor vor fi raportate la tematica: „Servicii financiare digitalizate echitabile” („Fair Digital Finance”). Organizatorii își propun să ceară finanțare digitală echitabilă pentru consumatorii de pretutindeni.

Mișcarea va genera noi perspective și campanii centrate pe consumator pentru finanțare digitală care este incluzivă, sigură, protejată de date privată și durabilă.

Finanțele digitalizate, dar și tehnologia financiară au generat schimbări semnificative la nivel global:

Persoanele care folosesc servicii bancare digitale vor depăși 3,6 miliarde până în anul 2024;

Ponderea persoanele care au conturi și care efectuează plăți online a crescut de la 57% în anul 2014, la 70% în anul 2017;

39% din companii prioritizează adoptarea finanțelor prin mecanisme digitale din dorința de a se încadra în peisajul financiar inovator;

În contextul pandemic, sistemele financiare și produsele bazate pe tehnologii oferă noi oportunități consumatorilor. Tehnologiile digitalizate facilitează plățile, împrumuturile, asigurările și gestionarea averii peste tot în lume.

Este mai important acum ca niciodată să ne bazăm pe cunoștințele noastre și să lucrăm împreună pentru a înțelege cum arată serviciile financiare echitabile într-o lume digitală și ce rol pot juca serviciile financiare centrate pe consumator în provocările globale precum sustenabilitatea. 2022 va fi un moment crucial pentru schimbare cu viitoarele momente politice internaționale, cum ar fi revizuirea G20 și OCDE a Principiilor la nivel înalt privind protecția consumatorilor financiari.

 

Administrator
Последнее обновление: 26 Май 2025 - 11:28