14-18 martie 2022, Săptămâna drepturilor consumatorilor

sinteză

Anual, la 15 martie este marcată Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor ("World Consumer Rights Day"), iar Organizaţia Internaţională a Uniunilor de Consumatori ("Consumers International") propune o temă pentru această zi, de maxim interes pentru consumatorii din întreaga lume. Această zi constituie un mijloc de sensibilizare la nivel mondial cu privire la drepturile şi nevoile consumatorilor și o excelentă ocazie pentru a consolida respectarea și protejarea drepturilor tuturor consumatorilor, dar și de a protesta împotriva abuzurilor de pe piață și a nedreptăților sociale care subminează aceste drepturi.

Pentru anul 2022 Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor va avea tematica „Servicii financiare digitalizate echitabile” („Fair Digital Finance”).

Cu acest prilej, Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței organizează în perioada 14-18 martie 2022 Săptămâna drepturilor consumatorilor, în cadrul căreia se vor desfășura în regim on-line mai multe evenimente:

• Webinare

14 martie 2022 - Comerțul electronic și serviciile financiare digitalizate: respectarea drepturilor consumatorilor.

16 martie 2022 - Clauze abuzive în contractele încheiate cu consumatorii. Contractele la distanță și contractele negociate în afara spațiilor comerciale.

17 martie 2022 - Protecția consumatorilor privind produsele preambalate.

18 martie 2022 - Cerințe generale privind comercializarea produselor electrocasnice.

15 martie 2022, MASA ROTUNDĂ cu genericul: Capacitatea consumatorilor și protejarea eficientă a siguranței și a intereselor lor economice – provocări, realizări și priorități de dezvoltare ale autorităților publice abilitate cu funcţii de reglementare în domeniul protecţiei consumatorilor.

Obiectivul mesei rotunde: Consolidarea capacităților operaționale și instituționale ale autorităților publice abilitate cu funcţii de reglementare, supraveghere și control în domeniul protecţiei consumatorilor, prin eficientizarea abilităților și îmbunătățirea sistemelor de supraveghere și protecție a drepturilor consumatorilor. APCSP, în calitate de punct de contact naţional are drept scop de a acorda suport consultativ și asistenţă metodică privind aplicarea şi controlul respectării legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor.

Administrator
Последнее обновление: 26 Май 2025 - 11:58