În conformitate cu prevederile Codului administrativ al Republicii Moldova, prin petiție, se înțelege orice cerere, sesizare sau propunere adresată unei autorități publice de către o persoană fizică sau juridică.
Începând cu 1 aprilie 2019 a întrat în vigoare Codul administrativ al Republicii Moldova, nr.116/2018 care stabilește cadrul juridic principal prin care se asigură reglementarea raporturilor administrative la înfăptuirea activității administrative și a controlului judecătoresc asupra acesteia.
Prin petiție, în sensul prezentului cod, se înțelege orice cerere, sesizare sau propunere adresată unei autorități publice de către o persoană fizică sau juridică
Petiția poate fi depusă:
- electronic, fiind expediată prin poșta electronică la adresa email. descarcă : MODEL DE RECLAMATIE
- prin intermediul Oficiilor Poștale la adresa MD -2012 mun. Chişinău, str. Vasile Alecsandri 78
Cerinţe faţă de petiţie:
Potrivit art. 75 alin. (1) din Codul administrativ, petiţia conţine următoarele elemente:
a) numele şi prenumele sau denumirea petiţionarului;
b) domiciliul sau sediul petiţionarului şi adresa de poştă electronică dacă se solicită răspuns pe această cale;
c) denumirea autorităţii publice;
d) obiectul petiţiei şi motivarea acesteia;
e) semnătura petiţionarului ori a reprezentantului său legal sau împuternicit, iar în cazul petiţiei transmise în formă electronică – semnătura electronică.