Conferință dedicată Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor 2025

a

Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor marchează anual, pe 15 martie, Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, reafirmând importanța conștientizării și respectării drepturilor acestora la nivel global. Această zi reprezintă o oportunitate de a promova protecția consumatorilor, de a combate practicile abuzive din piață și de a consolida drepturile acestora.

Tema din acest an „Tranziția către un stil de viață sustenabil”, subliniază necesitatea adoptării unor practici de consum responsabile și a unei economii orientate către durabilitate.

În acest context, Inspectoratul a organizat pe 14 martie o masă rotundă la care au participat reprezentanți ai autorităților publice cu atribuții în domeniul protecției consumatorilor, precum și parteneri instituționali cu care ISSPNPC colaborează activ.

În deschiderea evenimentului, Dl Sergiu Dărănuță, șeful Inspectoratului, a exprimat recunoștința față de participanți și a subliniat importanța protecției consumatorilor în dezvoltarea unei societăți prospere și durabile. Acesta a evidențiat necesitatea ca agenții economici să acorde o atenție sporită calității produselor și serviciilor oferite, contribuind astfel la creșterea încrederii consumatorilor și la progresul economic.

Dna Cristina Ceban, Secretar de stat al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, a reiterat angajamentul ministerului pentru consolidarea protecției consumatorilor și a evidențiat rolul digitalizării în îmbunătățirea sistemelor de protecție a acestora.

În primul panel de discuții s-a discutat primele rezultate după implementarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori, autoritățile de protecție a consumatorului, confirmând că este o îmbunătățire adusă consumatorului de rând, pntru că ii oferim posibilitatea de a găsi soluții la un apel distanță.

În al doilea panel de discuții  s-a pus accent pe Centrul European al Consumatorilor din Republica Moldova, care a fost lansat in luna noiembrie 2024, unde consumatorii pot solicita suport atunci când fac cumpărături din Uniunea Europeană, s-a discutat  inclusiv despre Consolidarea protecției consumatorilor, au fost vociferate diverse idei foarte bune de către experții din cadrul AO ”Expert - Grup” și ”IPRE”,  care urmează a fi preluate și discutate mai aprofundat.

În cadrul mesei rotunde au participat reprezentanți din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, în persoana Secretarei de stat, Cristina CEBAN, reprezentanta Delegației Uniunii Europene, Comisiei Naționale a Pieței Financiare,  Agenția Națională pentru Transport Auto, Inspectoratul Național pentru SupraveghereTehnică, Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică, Agenția Navală, Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor, Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației, Agenția Feroviară,Expert-Grup, IPRE, Centrul European al Consumatorilor din Republica Moldova.

Administrator
Ultima actualizare: 27 Mai 2025 - 14:40