Tot mai mulți agenți economici tind spre conformare

a

Consumatorii din Republica Moldova sunt tot mai informați și știu tot mai bine cum să-și revendice drepturile atunci când le sunt încălcate.

Aceasta o demonstrează numărul reclamațiilor și apelurilor telefonice, parvenite zilnic din partea consumatorilor, referitor la produsele sau serviciile neconforme, care de fapt îi și determină să-și revendice drepturile în cadrul Inspectoratului, care este una dintre autoritățile importante ale statului în ceea ce privește protecția consumatorilor în Republica Moldova.

Urmare a examinării de către Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării a a celor 342 reclamații înregistrate pe parcursul trimestrului I-2024 și, intervenind la soluționarea acestora în limita competențelor atribuite autorității, 10 agenți economici au soluționat amiabil reclamațiile consumatorilor, în vederea respectării drepturilor acestora, fără niciun inconvenient semnificativ, prin restituirea contravalorii produsului/serviciului sau preschimbarea/înlocuirea acestuia, și anume:   

  1. A fost restituită contravaloarea produsului/serviciului:
  • Aparat de bărbierit Trimmer Babyliss MT725E, în sumă de 649, 00 lei;
  • Căști Redmi Buds 4 Lite,  în sumă de 399,00 lei
  • Încălțăminte, în sumă de 2699,00 lei;
  • Produs de îngrijire a pielii, achiziționat online, în sumă de 1740,00 lei;
  • Saltea, în sumă de 4150,00 lei;
  • Servicii de curățare chimică a automobilului, în sumă de 4700,00 lei;
  • Servicii poștale livrare de peste hotare a produselor, în sumă de 2051,92 lei;
  1. Produsul a fost preschimbat / înlocuit cu altul:
  • Televizor LED Smart Samsung UE50CU 7100UXUA, HDR10+, 127cm, achiziționat din magazin online;
  • Televizor, LED Smart Samsung;
  • Tabletă iPad Air 2022.

Promovând drepturile consumatorilor în relația cu furnizorii de produse și servicii inclusiv în mediul online, Inspectoratul pune permanent în transparență un șir de activități de comunicare cu consumatorii și mediul de afaceri, site-ul Inspectoratului https://consumator.gov.md/rom fiind unul dintre principalele instrumente de informare, permanent accesibil, care conține și link-ul către pagina Facebook.

În acest sens, Inspectoratul intervine cu diverse și ample informații, menite să dezvolte capacitățile decizionale ale consumatorilor, îndrumări spre conformare către operatorii economici, recomandând părților să acționeze în conformitate cu prevederile legii.

Administrator
Последнее обновление: 18 июн 2025 - 10:40