Cele mai utile sfaturi atunci când vă adresați la un centru de deservire auto

a

În contextul înregistrării de către Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) a apelurilor ce țin de prestarea necorespunzătoare a serviciilor auto, ISSPNPC amintește consumatorilor care sunt  principalele elementele  pe care trebuie să le cunoașteți atunci când planificați să vă reparați mașina.

Astfel, înainte de a încredința automobilul unui service de reparație auto fiți precauți:

 Asigurați-vă că acesta funcționează legal și este autorizat (notificat) pentru această activitate;

  • Aveți dreptul să fiți informat!

- Preturile sunt libere: ele pot varia de la un operator la altul. Service-urile care au personal foarte calificat și au o dotare tehnică specială pentru reparații pot să practice tarife mai mari;

- Informați-vă în prealabil asupra tarifelor înainte de a lasă autoturismul și nu ezitați să solicitați și un deviz estimativ al intervenției;

- Service-urile sunt obligate să afișeze prețurile la loc vizibil și lizibil pentru consumatori în zona de recepție și să precizeze modul de calcul utilizat.

  • Solicitați factura pentru serviciile prestate!

Agentul economic este obligat să întocmească o factură în 2 exemplare, originalul facturii însoțit de bonul fiscal se înmânează consumatorului.

Dacă service-ul nu dispune de formular tipizat, solicitați realizarea unui astfel de formular pe un suport durabil cu ștampila agentului economic, care să conțină informații despre denumirea agentului economic și adresa; numele clientului; data și locul efectuării reparației;- modul de calcul al intervenției realizate (manoperei); piesele de schimb utilizate (cantitate /preț);alte materiale de întreținere, consumabile utilizate (cantitate/preț); numărul de înmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul).

  • Solicitați un deviz de cheltuieli!

Acest lucru va ajută să estimați costurile, el trebuie să conțină:

  • descrierea lucrărilor care se vor efectua;

  • lista pieselor de schimb;

  • termenul în care va fi efectuată reparația;

  • costul lucrărilor;

  • durata de valabilitate a devizului.


P.S. Dacă devizul de cheltuieli este semnat de ambele părți, el se poate transforma astfel într-un acord comercial și trebuie să se emită o notă de comandă pentru reparație.

Nota de comandă (reparație) se redactează pe un formular și trebuie să cuprindă starea autoturismului în timpul reparației. Astfel, service-ul devine răspunzător de starea autoturismului și pentru orice pagubă produsă pe perioada intervenției.

  • Verificați piesele avariate ce s-au înlocuit! Piesele avariate care au fost înlocuite să fie prezentate consumatorului pentru a fi verificate ca fiind înlocuite, atât în devizul de reparație, precum și în factura de reparație, consumatorul poate primi și solicita piesele avariate.

  • Primiți o garanție a lucrărilor efectuate! Pentru piesele de schimb utilizate de service la reparație, din stocurile proprii, se acorda garanție conform prevederilor Legii Nr.105/2003 privind protecția consumatorilor. Pentru intervenția realizată fiecare agent economic aplică propria politică comercială față de clienți referitor la durata acestei garanții, dar nu mai mică de 6 luni.

 

Administrator
Ultima actualizare: 10 Iunie 2025 - 09:04