ISSPNPC au efectuat o vizită de consiliere pentru studenții din cadrul Centrului de Excelență în Transport din Republica Moldova.

La data de 27.02.2024, reprezentanții ISSPNPC au efectuat o vizită de consiliere pentru studenții din cadrul Centrului de Excelență în Transport din Republica Moldova.
Tematica vizitei a fost „Comerțul la distanță:riscuri și oportunități”.
Scopul vizitei a fost accentul pe informarea studenților despre autoritatea de protecție a consumatorilor, funcții de bază, domeniile de competență a Inspectoratului.
Ca rezultat al vizitei putem menționa că avem o generație de studenți foarte curioși în pas cu digitalizarea și mereu dispuși să interacționeze, astfel au fost abordate diferite teme actuale, cum ar fi:
- Drepturile și obligațiile consumatorilor;
- Reguli de depunere a unei reclamații;
- Reguli de retur a produselor;
- Practici comerciale incorecte;
- Reguli generale de comerț;
- Comerțul electronic;
- Clauze abuzive în contractele încheiate cu consumatorii.
Prin aceste acțiunii, ISSPNPC tinde să contribuie la creşterea capacităţii decizionale a consumatorilor, să informeze consumatorii despre drepturile lor şi să prevină eventualele încălcări din partea agenților economici prin informarea și consilierea în domeniul prevederilor legale și bunelor practici ce țin de protecția drepturilor consumatorilor.