Registru de Reclamații, mai este actual?

A

Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, informează consumatorii și mediul de afaceri cu privire la reclamații:

În începutul anului 2024  a  fost eliminată obligativitatea agentului economic de a deține Registru de Reclamații, dar NU și obligativitatea agentului economic de a „ recepționa. înregistra și de a examina reclamațiile consumatorilor”:

soluționarea reclamațiilor consumatorului într-o perioadă de timp care nu poate depăși 14 zile calendaristice de la data la care consumatorul a adus la cunoștință vânzătorului/prestatorului neconformitatea produsului/ serviciului prestat;
neînregistrarea de către vânzător, prestator a reclamației consumatorului, nesoluționarea    reclamației în termenele stabilite de lege, se sancționează în conformitate cu  Codul Contravențional
mai multe detalii: Legea 105/2003 privind protecția consumatorilor link: protecția consumatorilor

model de adresare către agentul economic : adresare către agentul economic

model de petiție către ISSPNPC: petiție ISSPNPC

Dragi consumatori, în cazul în care v-au fost lezate drepturile în calitate de consumator,  nu ezitați să vă adresați la Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor.

Ne puteți găsi la Telefonul Consumatorului 022 51 51 51 sau pe adresa noastră: mun.Chișinău, str.Vasile Alecsandri 78.

Un consumator informat nu poate fi manipulat!

Administrator
Ultima actualizare: 17 Iunie 2025 - 10:23